Nytt år, nytt liv

Nyårsafton. Och jag kämpar med mitt stressrelaterade, depressionslika tillstånd. Kämpar hårt. Jag kopplar bort oviktiga saker och fokuserar på positiva saker. Försöker tänka på saker som jag gör i stället för allt som jag inte klarar av att göra. Det här årets andra hälft har inte varit bra. Samtidigt som det har varit fantastiskt. Jag har varit en katastrof när det kommer till mina studier. Därför tror jag mig ha bestämt att jag inte ska plugga kommande termin, som jag hade tänkt. Det kanske inte blir bättre, men jag tror inte att det kommer bli sämre. Jag måste få må bra igen. Längre än bara några dagar eller några timmar för den delen. Jag vet inte om jag klarar av att gå som vikarie, det lär väl vara stressigt det också, men jag måste prova för att få reda på det. Har jag tur får jag det där enda jobbet som jag sökt, men antagligen inte. Det vore perfekt annars. Som tur är har jag fantastiska vänner som har hjälpt mig när jag inte funkar, och klarar jag mitt examensarbete är det tack vare dem. Jag är bättre än så här, examensarbetet borde ha varit min grej, men inte just nu. Men fint sällskap ibland och ett fungerande socialt liv så kan man må bra för stunden. Det har hållt mig uppe, för jag känner att jag kunde ha varit ännu längre ner än vad jag är. Ikväll ska jag se till att jag har en sån där ljuspunkt. Jag ska bara klättra ur mörkret som infinner sig just nu. Men jag fokuserar på det jag har uträttat idag. Och på att det nya året kommer komma med nya utmaningar och ett helt nytt liv. Om mindre än en månad innehar jag min lärarexamen. Innan jag fyllt 23 år. Det är grymt om något.
/ LisaLinnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0